Thursday, December 13, 2012

erti cinta . . .

salam.. ;)
today post is about love...
cinta??apa itu cinta??setelah saya interview beberapa remaja..
mereka akan menjawab... "cinta itu cinta lah..antara lelaki dan perempuan...apabila dua orang yang berkongsi suka dan duka bersama..bahagia bersama..."
di sini bukanlah saya nak cakap cinta mereka itu salah...tetapi kita perlu tahu bahawa apabila lelaki dan perempuan bersama...ada orang ketiga bersama mereka..
itulah nasihat yang selalu saya terima apabila saya pergi ke program2 motivasi di sekolah..
nasihat itu juga sangat berguna untuk saya :)
okay..time for being myself...
haha..sekarang ini ramai budak2...dah mula cari cinta di usia remaja...jangan lah...fokus kepada pelajaran adik2 semua..
tadi aku saja pergi search kat google...cop2...keluar gmba nie...
 
 ~cinta itu umpama rama-rama~
 setelah aku baca ayt yang ditulis itu....
sangat lah benar..
jadi konklusinya cinta itu akan datang sendiri nya...
kita hanya perlu berdoa kepada-NYA agar dapat pasangan yang baik akhlaknya..
dan juga sentiasa mengingatkan kita kepada-NYA..

jika sudah ada pilihan hati..sentiasalah mengingati DIA...
agar kita tidak leka dengan keseronokan di dunia yang tidak kekal selama-lamanya..

^-^

p/s : saya disini hanya ingin berkongsi dan juga muhasabah diri bersama..
cinta kepada YANG MAHA ESA 
itu lebih bahagia...
:)
 
 

No comments:

Post a Comment