Friday, March 15, 2013

"rajin berusaha membuahkan hasil yang lumayan "
Assalamualaikum.. haloha :D
kenapa saya tulis mcmtu . sbb ia mempunyai maksud yang sangat dalam .
memang nampa mcm simple . but bg saya dengan kerajinan tu akan mengubah seseorng itu .
betul tak . okay . saya memang perhatikan satu family dari dulu lagi .
dan saya salute kat mereka . okay . saya cerita ok .
ada spsng couple nie sgt rajin berkerja . berniaga di tepi jalan dengan menjual pisang goreng , air , dan macam2 lagi . ketika itu isterinya sdg mengandung kan anak yg pertama .
time tu saya form 1 or darjah 6 . tak engt sgt lah .
okay . kdng2 saya selalu juga singgah kat tmpt diorang tu . yelah balik sekolah kan .
mesti lah haus , lapar kan . okay . saya sambung balik ek .
selepas beberapa bulan anak sulung nya di lahirkan . time tu suami dia je lah yang berniaga .
yelah . untuk mencari punca rezeki kan buat family dia .
semasa aku form 4 anak sulung dia da besar ckit . kanak2 lagi .
apa yang aku nampak . anak dia tu bukan macam kanak2 yang lain tw .
dia tolong ayh dia . dan aku rasa mesti senang hati parents dia kan .
satu family tu masih lagi berkerja sampai lah aku duduk rumah . hbes sekolah .
anak dia tu sangat berdikari . dan salute lah kat diorang .
dan sekarang aku tengok diorang dah jual macam2 . perniagaan diorang semakin bagus .
saya doakan mereka sekeluarga . ;)

okay . next . i have a bad news .
result keluar 21 haribulan . dan test jpj aku pun 21 hrbln .
tak taw nak xplain mcmne hati nie . stressss!! . haha .
maybe ak ambk result besok nya lah .
doakan saya ye . lulus test jpj dan dapat result yang baik . ok .
doakan saya agar hilangkan perasaan gemuruh . time jpj nanti .
awak . doakan saya taw .
#kelip2 mata . hehe
:)

okay lah . bye . assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment